Szukamy rzetelnego mechanika

Dodane: 25-08-2016 09:39
Szukamy rzetelnego mechanika Warto szukać rzetelnego mechanika, ponieważ godny polecenia mechanik to pewna droga, aby naprawić nasz samochód właściwie i rzetelnie. Jak dobrze wybrać mechanika i na co zwracać uwagę?

Opinie warsztatowe

Przy wyborze warsztatu można zdać się na kilka źródeł informacji, jedne są rzetelne inne mniej, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia, aby znaleźć dobry i rzetelny warsztat samochodowy. Pierwszą opcją jest polecenie przez rodzinę, znajomych, czy przyjaciół. Takie rekomendacje to dobre źródło informacji, ale zazwyczaj jest to jedna opinia, a akurat w tym przypadku może naprawa była mało skomplikowana, albo akurat mechanik zrobił to jak należy. Dlatego trochę lepszym źródłem wydają się być opinie w Internecie na różnych portalach informacyjnych lub w mediach społecznościowych.

Mając już jakieś rozeznanie w lokalnym tynku mechaników, warto się przejechać do kilku i porozmawiać o cenach interesującej nas naprawy i przy okazji obejrzeć sam warsztat. Jeżeli jest w miarę czysty i zadbany, a na parkingu jest sporo klientów. To dodając do tego opinie i renomę można spokojnie stwierdzić, ze jest to dobry warsztat.


Auto i ciÄ…gle inwestycje

Kwestie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w warsztacie są coraz częstsze, a w efekcie wydajemy coraz więcej pieniędzy. Jak dobrze ktoś zauważył, auto to dziura bez dna, a im starsze tym bardziej jest bezdenna.

W pewnym momencie trzeba zadać sobie pytanie czy to się w ogóle opłaca? Niestety w większości przypadków się nie opłaca i jesteśmy zmuszeni poddać się pod przytłaczającymi kosztami ciągłych napraw. Na szczęście można jeszcze trochę nakładu finansowego odzyskać i sprzedać auto na złom, lub do komisu. Nie będą to oczywiście krocie, ale zawsze coś.


Starszy rocznik i jego naprawa

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.