O samochodach - wahacze i mechanika samochodowa

) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału). Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem. W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralnik

O samochodach - wahacze i mechanika samochodowa

Czym jest przepustnica?

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa siÄ™ zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. ZdarzajÄ… siÄ™ rozwiÄ…zania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiÄ…zanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica


Dlaczego naprawianie w serwisie jest drogie?

Jeśli obawiamy się wysokich kosztów napraw samochodu w warsztacie, powinniśmy zastanowić się, skąd właściwie biorą się cen oferowanych tam usług. W każdym przypadku nie płacimy jedynie na poświęcony nam czas, lecz także za profesjonalne umiejętności doświadczonych osób, a także za wykorzystanie konkretnych sprzętów, jakich nikt z nas z pewnością nie ma w domu. Na cenę usług warsztatowych składa się wiele czynników, jednak w zamian za wysokie koszty, możemy oczekiwać bardzo profesjonalnej obsługi oraz gwarancji, że usterka zostanie naprawiona kompleksowo. Takiej gwarancji nie zapewnimy sobie sami, gdy podejmiemy się własnoręcznej naprawy, więc zdecydowanie lepiej będzie zapłacić nieco więcej w serwisie samochodowym, niż narażać się na zbędne ryzyko.


Dmuchawa śrubowa - co to?

Dmuchawy śrubowe

Dmuchawy śrubowe to nowa generacja dmuchaw. Wykorzystują one konwencjonalną metodę sprężania wewnętrznego za pomocą tłoków śrubowych (powszechnie używaną w sprężarkach wyporowych), lecz w mniejszej skali. Ponieważ cały proces sprężania zachodzi wewnątrz, wymagana jest mniejsza ilość energii potrzebnej do przemieszczenia sprężonego powietrza do urządzenia odbiorczego w porównaniu do dmuchaw Rootsa. Inną korzyścią, wynikającą z zastosowania dmuchawy śrubowej, jest znaczne obniżenie poziomu hałasu. Urządzenie generuje dźwięki o natężeniu 75 dBa, podczas kiedy konwencjonalne dmuchawy rotacyjne wytwarzają od 85 dBa do 90 dBa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa