Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

dzy państwami. Bardzo liczną grupę pasażerów wybierających tego rodzaju usługi stanowią uczniowie czy studenci, wyjeżdżający do szkół. Z usług dotyczących przejazdu busami korzystają także osoby, które z różnyc

Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

Transport busem ? dla kogo opłacalna forma przejazdu?

W ostatnich latach transport busem stał się jednym z najpopularniejszych form przejazdu między miastami czy też między państwami. Bardzo liczną grupę pasażerów wybierających tego rodzaju usługi stanowią uczniowie czy studenci, wyjeżdżający do szkół. Z usług dotyczących przejazdu busami korzystają także osoby, które z różnych przyczyn wolą wybrać się do pracy innym środkiem transportu niż własny samochód, co może być związane na przykład ze sporymi korkami czy brakiem uprawnień do kierowania auta. Bardzo często z usług dotyczących przewozu busami korzystają również pracownicy wybierający się do pracy za granicę. Jest to jedna z liczniejszych grup pasażerów, gdyż tego rodzaju wyjazdy są organizowane niemal codziennie w różnych kierunkach Europy.


Autobusy hybrydy

Nowością drugiej połowy XXI wieku jest tworzenie hybryd ? autobusów elektrycznych, korzystających głównie z akumulatorów(w opozycji do klasycznych trolejbusów), ale będących w stanie doładować prąd w trakcie jazdy. Bardzo nowoczesnym rozwiązaniem jest wykorzystanie w tym celu nie trakcji elektrycznej napowietrznej czy metalowej szyny, ale technologii SMFIR (z j. ang. Shaped Magnetic Field in Resonance), po przejechaniu nad obszarem zasięgu pola, uzupełniana jest energia, bez kontaktu stykowego. Tego rodzaju pojazdy wykorzystywane są np. w miejscowości Gumi. Jest to realizacja proponowanych futurystycznych wizji z XX wieku, np. w popkulturze gra Wipeout5.

W Singapurze testowane są w normalnym ruchu ulicznym, w pełni autonomiczne autobusy, gdzie pasażer dokonuje wyboru przystanku, a autobus dzięki LIDARowi oraz komputerom wybiera trasę i omija przeszkody podczas jazdy. Celem jest rozwiązanie problemu tzw. ?ostatniej mili?

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#XXI_wiek


Historia konstrukcji autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji